» دریافت قالب وبلاگ جدید سه ستونه کتابخانه لوکس بلاگ دریافت قالب وبلاگ جدید سه ستونه کتابخانه لوکس بلاگ برای استفاده از کد، آنرا کپی و در بخش تنظیمات وبلاگ خود درج کنید. مسابقه آنلاین

 

به اطلاع ميرساند مسابقه آنلاين علي بزرگترين معلم تاريخ از كتاب علي از زبان علي(ع) تاليف دكتر جعفر شهيدي از امروز 94/2/7 ساعت 8 صبح لغايت 94/2/31 ساعت 20 در شبكه كتابخوانان حرفه اي قابليت شركت خواهد داشت.

 

"علی از زبان علی" روایتی است تاریخی از زندگانی امام امیرالمومنین علیه السلام، از ولادت تا شهادت؛ که با قلمی علمی و نگاهی منتقدانه نکاتی عمیق از رخدادهای زندگانی وصی پیامبر را می نمایاند. نویسنده در تدوین این اثر از مکتوبات بسیاری از مورخین مشهور سنی بهره برده و البته در موارد اختلاف دیدگاه شیعیان را مطرح کرده است.

در پایان ترجمه کامل نامه امیرالمومنین به فرزندش امام مجتبی صلوات الله علیهما و نیز سفارشات ایشان به مالک اشتر هنگام گماشتن وی به ولایت مصر آمده است.

 

 

شادروان جعفر شهیدی در مقدمه ی این کتاب چنین می نویسد :

ماهها و می‏توان گفت ، سالهاست میخواهم قلم بردارم و صفحه ‏هایى پیرامون زندگانى امیر مؤمنان على (ع) بنگارم . هر بار که خود را آماده میکنم ، ندایى از درونم میشنوم: «آهسته باش !چه گستاخى!میخواهى در این میدان پهناور درآیى و بضاعت اندک خود را بنمایى؟نمیدانى مهتاب به گز پیمودن است و دریا را با مشت تهى نمودن.در میا! که عرصه سیمرغ نه جولانگه تو است.»
از خود پوزش می‏خواهم و قلم را به یک سو مینهم.دیرى نمیگذرد که دیگر بار شوق،عنان م‏یگسلاند و بیخواست من ، مرا میراند ، که آخر از مورچه و ران ملخ و پیشگاه سلیمان یادگیر .مگر نمی‏دانى در آستانه بزرگان از هر کس به اندازه توان او چشم مى‏دارند؟«خدایا!چه باید کرد؟»سرانجام به خود گفتم درست است که پرداختن به چنین کار در توان تو نیست،اما به خود منگر که بضاعتت چیست،بنگر که سخن درباره کیست.او دستگیر ناتوانان است و یاور درماندگان .از لطف خدا و سخن شاه اولیا مدد خواه!
شاید آن سان که در نهج البلاغه به گفته خود عنایتش بود و در ترجمه یاریت نمود،لطف از تو دریغ ندارد و موفقت گرداند،تا هدیه‏اى به دوستانش تقدیم کنى و بکوش تا آنجا که مى‏توانى از فرموده‏ هاى او به پارسى برگردانى و على از زبان على بشناسانى.این بار آماده گشتم و این صفحه‏ ها را نوشتم و کتاب را به شیفتگان على(ع)تقدیم میکنم.در خواندن آن به نارسائى نوشته من ننگرند،عظمت مقام على را در نظر آورند و به هر حال این ضعیف را از دعاى خیر فراموش نکنند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : دو شنبه 7 ارديبهشت 1394 | 10:5 | نویسنده : لطیفی |
.: Weblog Themes By Bia2skin :.